Friday, April 9, 2010

Ngidam...



aku ngidam pisang tanduk......!



aku bukan nak yg mentah tapi yg sipi2 masak...bila goreng tanpa tepung tersangat la lazat dan lemak nyeeee....!




pinjam gambo pisang tanduk
di dapo mak ngah jap..
dah lama betui tak makan goreng pisang tanduk. mula aku ngidam bila aku on the way ke muar naik bas sebulan yg lalu. sepanjang jalan nak ke bandar muar sebelum menyeberangi sungai tu, banyak gerai tepi jalan yg menjual buah2 termasuk pisang tanduk yg berbuai2 menggamit mesra hingga kecur air liur bila aku bayangkan kelazatan nye...adoiii sedap nye kalau dapat yg panas2 pastu cicah gula! perggghhhhh.....orang kata dapat cicah sambil tumis pun lagi sedapppp!!! tapi favourite aku ngan gula jer....






tapi...sampai laa ni masih tak dapat membeli atau merasa lagi pisang tanduk goreng. pada hal dalam hati masa tu memang beriya nak beli on the way balik nanti. dah cakap ngan sal balik nanti singgah beli ok? tapi sembang punye sembang dalam keta menuju ke kl asyik miss jer lepas satu gerai ke satu gerai sampai la ke melaka...kat melaka banyak gak gerai pisang tapi pisang tanduk takde! frust nonggeng tul mase tu! sampai sal pun tanya kau ni ngidam pisang tanduk ape hal? ade ape2 ke?.....cissss kurang asam tul dak sal ni...aku nak makan la bukan ape! ha'ah gak..tak penah aku ngidam pisang macam ni punye teruk...






anyway...aku dah jumpe pisang tanduk kat kedai runcit tepi rumah aku. tapi dah masak lembik! aku tak nak...aku nak yg keras tapi tak keras bila goreng memang ranggup dan lemakkk...





pencarian di teruskan lagi...mudah2an jumpe la ngdak nye!


















2 comments:

~♥ iella ♥~ said...

tiba2 ja mengidam pisang tanduk la tue...sya baru ja mkn pisang goreng pagi nie..tp tak tau la pisang apa..tau makan jerr... hehe

p3chandan said...

tibe2 je ngidam bile tengok pisang bergayut tepi jalan tu..