Monday, January 12, 2009

Patah Kaki lorr...




keta belakang dia..merc tu...






keta belakang aku..lagi sian...




Keta comey aku..sian dia...




Adoii...rimas dan lemas aku dah 2 minggu patah kaki terperuk kat rumah. Nak pegi mana2 nak tunggu anak kedua aku cuti. Kesian kat dia, bila cuti tak boleh nak tido sampai kepetang kena angkut aku ke mana aku nak pegi..ke bank bayar bill ke, ke Tesco utk sopping, klinik ke..morning walk pun tak boleh nak pick Noni dah. Aku yang dulu very mobile dah duk terkedu kat rumah, tak boleh nak lepak mana aku suka ngan Noni.








Memang patah kaki di buat nye! Apa kan tidak...aku eksiden masa balik dari Jeram 2 minggu lepas. Remok bontot keta aku yg comey mungil tu! Tak tau nape bila sampai depan Zoo Negara turun dari MRR2 Melawati, tetiba je keta aku yg masa tu tengah laju on the way nak balik ke Ampang, terus rasa berat semacam dan jam..Aku jeling kat gear aku masih gear 5 (keta manual) , hand break tak tarik pun, kaki kanan tengah menekan minyak..alih2 dia terus slow down terus berenti tengah jalan betoi2 depan stop bas Zoo. Aku try start balik tak boleh..seminit dua lepas tu, berdeggang bontot keta aku kena hentam 2 kali! Adoiii! aku dah agak mesti 2 keta belakang tak sempat nak break...aku blank kejap tak tau nak buat ape tapi masih cool lagi tu! Keta tak mau gerak bila masuk gear 1. Ibu jari kaki kiri mula terase sakit bila aku keluar dari keta dan tengok bontot keta..ermmm remok ke dalam! Sian keta aku...Aku tengok keta belakang aku lagi teruk..kena hentam depan belakang. Ishk sian pulak..Tengok belakang dia keta lagi satu pun tersadai...3 keta bumper to bumper eksiden! Jalan yg dah memang jem bila time tu lagi la jem pasal eksiden ni...












Aku heran sungguh, dengan sekelip mata je punye la ramai wakil2 workshop sekitar tu datang bagi kad dan menawarkan service dia orang...meremut macam ade pesta pulak mengerumun kami bertiga macam peminat! Atau dia orang dah memang standby kat situ tiap2 hari masa tu..












Di pendek kan cerite, kami bertiga ngan keta2 sekali pegi buat repot polis di balai Ampang. Tu la sampai la ni aku patah kaki tak boleh bergerak ke mana. Aku pegi jenguk keta aku sebab rindu bangat kat dia 2, 3 hari lepas pun masih tersadai belum terusik sikit pun...mungkin lagi 3 minggu! Adoii..letih! Pelan aku nak berkonvoi ke Lumut ngan anak aku bersama keta adek aku besok nye langsung leboh! Terpaksa bersempit satu keta, anak aku tak jadi pegi sama..takde rezeki dia! Tapi bersyukur Alhamdulillah takde diantara kami bertiga yg cedera parah..hanya aku luka sikit kat jari kaki sampai la ni belum baik (xray takde yg patah atau retak) dan sakit belakang sikit..aku bayangkan kalau la yang hentam belakang keta aku tu sebuah lori berat..eeiii ngeri aku!
























No comments: