Friday, June 25, 2010

In Trend ke..

"Sis, Im otw to your house now with my future hubby, tunggu ye..." Tunggu punye tunggu dari kul 10 pagi sampai la ke petang kul 6! Tu la orang Malaysia...tak habih2 otw..otw. (on the way) favourite phrase sekarang ni tapi tak sampai2 gak! Bukan ape..aku excited gak nak nengok "future hubby" kawan yang dah bertahun lama tak jumpe, tak berhubung. Bila aku bagi kad jemputan baru la kami rancak balik macam dulu. Jadi banyak la cerite ceriti yang nak di update kan.
Bila sampai je aku pun di perkenalkan la pada bakal somi nye. Emm alah...mude bebenor dari kawan aku tu, tua dia 2 tahun je dari anak sulong aku. Yang kawan aku tu dah middle 40's! Perbezaan umo tu masuk lebih 10 tahun gak la! Dalam hati aku...betoi ke si Minah ni nak kawin ngan budak mude ni? Dah nampak macam adek beradek pulak. Atau hanye kawan rapat je. Betoi ke si Mamat ni propose kat dia? Baru je kenal 3 bulan dah nak kawin. Bak kata, macam2 la bermain di kepala aku ni...Tak serik ke dia dulu bekas somi pun muda 9 tahun dari dia, dah kena tinggal...tapi heran gak la bekas somi pun dapat isteri baru yang lebih tua dari dia dan lebih tua dari kawan aku pulak!!??
Dah jadi trend ke sekarang ni..lelaki mude cari isteri tua, isteri tua pulak nak cari yang lebih mude (lebih bertenaga?), yang lelaki tua cari pucuk mude dan begitu jugak sebalik nye perempuan mude cari lelaki tua (tenaga takde tapi duit banyak!! haha..). Ye la gak nye kan. Masuk ni dah 2 orang kawan aku yang citarase dia orang macam ni. Dia orang cakap buat pe nak cari somi tua, nanti kite harapkan dia jaga kite, kite pulak kene jaga dia...dah tua mesti banyak penyakit yang berkunjung! Tapi orang kata ape ade pada umo yang banyak (lanjut)...its just a number! Iye la tuu! Yang penting ialah hati masing2 kan...kalau hati dah terpikat, asyik maksyuk kata orang...tak boleh nak cakap ape dah! Tu la yang dinama kan jodoh...
Aku malas nak cakap ape kat kawan aku tu...lantak dia la, dia pun dah matang boleh berfikir mane yang elok dan tak elok (ye ke?). Tapi mulut ni rase nak cakap gak sebab "my future hubby" takde keje, baru datang seminggu dari Sarawak, nak kawin bulan depan sebelum puasa, jadi sape yang kene tanggung semua perbelanjaan? Kawan aku jugak...alahai!! Dia pulak bukan la janda kaya, bertungkuih lumuih gak mencarik rezeki nak tanggung anak sorang, emak yang sakit dan adek yang masih sekolah. Aku pulak yang risau kan mase depan dia. Aku ingat dia mesti nak cari orang yang poket nye kembong, belajar dari kesilapan yang lama. Rupe nye nak cari anak teruna! Dia kata lelaki poket kembong semua nye somi orang tapi berlagak bujang terang tangtang! Tak cukup satu, pasang 2, 3 pulak...donia sekarang. Tapi aku tak tergamak nak bersuara takut dia tersinggung. Jadi aku hanye mampu mendoa kan dia semuga dia berfikir panjang sebelum menerejah kan diri dalam alam rumah tangga yang baru ni dan semuga nye berjalan lancar seperti yang dia mimpikan..InsyaAllah!
Aku pun mintak2 jangan la perkara camni kene kat aku pulak..mane la tau...cakap pasal orang nanti tak pasal2 kene batang hidung sendiri kan! Tapi kalau iye pun dah jodoh yg mude, jangan la sampai puluh tahun beza nye, bawah 5 taon kire ok la kan...aku kan awet mude...ehem! ehem! hahaha...Citarase aku ade la lelaki matang. Ewah! hahaha...

3 comments:

Kak Pau said...

Mudah2an dpt jodoh yg sesuai gituu..jgn lupe jmput akak tau! hehe

p3chandan said...

InsyaAllah Kak Pau kalau ade jodoh..

Anonymous said...

Bole masuk meminang? hehe...jgn mare nanti nampak tua tau!





Abu Bukit