Wednesday, May 5, 2010

R&R




Hey Im back in the pink!
Arini nak mereleks kan badan n go for rejuvenation therapy dengan bersauna di satu pusat kecantikan dan spa di jalan yap kwan seng.Last week dah pegi ngan Noni FOC pasal kawan ku Normah dah jadi member. So aku pun sign up as a member gak la cos nak enjoy all the benefits like free sauna kalau aku bawak new frens, 50% discount utk facial n spa yang ade kat situ. Bila dah sign up dapatlah voucher free utk pegi sauna.
Sauna tu adalah sebagai therapy kalau kita ade penyakit at the same time boleh memutehkan kulit, anti-aging, detox dan kecantikan (iyo la tuuu!)....kadang2 sceptical jugak ngan bende2 ni.
Aku dan Noni dah try dah last week. Mula2 tu memang rase panas bila masuk bilik sauna yang boleh memuatkan dalam 10 orang sekali masuk tu. Tapi dah duk dalam 10 mins dah biasakan diri dengan kepanasan nye. Boleh duduk, telentang, menerap, kuak kupu2 ke hape kat dalam tu utk maximum exposure kat bahgian2 yang sakit atau nak di baik puleh....hehehe...Of cos la bilik sauna tu di asingkan antara pompuan dan lelaki. Dalam setengah jam dah boleh keluar tapi tak boleh mandi selepas 3 jam takut demam pulak nanti. Tapi tak selesa la jugak bila dah keluar peluh jantan merecik2 dan mengalir bagai air terjun, tak dapat mandi nak bersihkan diri walaupun dia orang bagi tuala mandi utk lap badan. Anyway bila dah keluar dah kena ekon kering la badan dan berasa segar balik...
Kat sana dia orang ade bagi makan dan minum free, tak kesah la kalau kita bawak 1 lori kawan2 atau keluarga.Tak la makan berat, macam light refreshment like mee/meehoon goreng ke, nasik goreng ke dan minuman jus atau air mineral. Lepas tu sape yang nak join jadi member boleh la isi form pasal skrang ade promosi Hari Ibu sampai hujung bulan Mei ni. Aku sebenor nye nak pakai product basic make-up dia org, pasal ade menggunakan kaedah Bio yang aku rase lebih murah dari product2 branded yang kat luar tu.
Anyway, selain dari tu, aku boleh join bisnes ni selepas aku jadi member..tu pun kalau aku rajin dan tak sebok pasal kenduri kawin anak aku. Rumah dok tengah cat, luar dan dalam tak habih2 lagi sampai hujung minggu ni kot..Rumah aku dah macam tongkang pecah tak lalu nak tengok ari2 naik feningggg....! So today Im going to relax n enjoy urutan jari2 lembut di muka dan badan ku...

No comments: