Wednesday, March 10, 2010

Malas nye...

arini rase malas yak amat. dah 3 hari tak morning walk. alasan? byk keje rumah...ye la tuuu? noni cukup marah bila aku bagi alasan macam2. dasar pemalas u ni...force yourself to walk laaa! for your own good tau... ye laaaa. nanti la next week kot.



pada hal next week lagi sebok. nak pegi umrah. nak pack barang lagi. nak tukar duit lagi. nak pegi muar lagi sekali nak ambik tag, beg dll. ikut kan weekend ni aku kena pegi muar. aku dah beli tiket bas transnational tadi. aleh2 sal sms kata postpone next weekend pulak! adehhhh...dah nak kena tukar date pulak esok.ngtah boleh ke tidak ni mesti kena extra charge. extra pun extra la takut tak boleh tukar jer. rugi la aku! next week nak beli tiket lain pulak...isshkkk! insyaAllah 23 mac aku berangkat lagi sekali ke Madinnah seterus nye ke Mekah selama 2 minggu bersama kawan baik aku sal yg duk jb. dia tak penah pegi so ajak aku temankan dia. konon2 aku nak bimbing dia la...insyaAllah!





tapi sebelum tu aku nak malas malasan dulu...nak kluar takde mood langsung! kalau kluar kang duit aku pun kluar...nak bersoping ajer. so baik duk bersantai di rumah jer. kalau takde mood nak masak, aku mkn roti dan buah jer. there's no one to please at home..kang kalau masak beriye2 anak2 aku balik rumah semua dah makan kat luar...penat jer aku masak. kadang masak breakfast pun depa tak makan.tak sempat pasal bangun pun bajet betul2 time kat nak masuk keje! in the end aku gak yang kena pulun lauk pauk tu. sayang nye nak campak tong sampah. ramai yg kebuloq kat luar sana kan.mane tak montel badan aku asyik mengabihkan leftovers jer! tak pun masuk peti ais 2, 3 hari. pastu habuan kucing la jadi nye...tapi sesekali aku tak masak..ade jer yang tanye ma masak ape arini?..... *sigh*...

4 comments:

Anonymous said...

memang jgn membazir di luar tu ramai yang kebulor tak cukup makan. syukur kite Allah bg rezki melimpah. tak semua org beruntung mcm kite nih..alhamdulillah..

p3chandan said...

Syukur alhamdulillah atas rezeki yg Allah bagi..mudah2an betambah dan tambah lagi ngdak nye kan

Unknown said...

bukanka akan bru ja g umrah(klu tak silap la...beruntung akak dpt g Madina gn Mekah.Teringin sgt nk g sana nk wt amal ibadat...tp kt cni pOn mcm2 jdnya..

p3chandan said...

iella..mmg dah pegi hj tahun lepas tp ni pasal kawan nak ajak temankan dia buat umrah siap nak sponsor lg..alhamdulillah la rezki dtg tak sangka2.InsyaAllah satu hari nanti iella akan jd tetamu Allah disana..