Tuesday, March 9, 2010

Fening pale weh...

seminggu dua ni lepas solat isyak aku dah masuk tido. letih badan pun sama..letih otak pun sama..
tapi bila tido cepat bangun pun cepat..kul 3 pagi dah terkebil2 tak boleh tido balik...hmmm letih nye!
otak aku dah mula fening sikit demi sikit...banyak nak fikir ni. anak nak kawin bulan july. mana nak fikir pasal nak cat dan repair sikit rumah luar dan dalam (rumah pusaka yg dah dekat 40 tahun). nak fikir pasal kenduri kawin, jemputan, catering, pelamin, dulang hantaran, bilik pengantin. walaupun kenduri dah cadang nak buat yg sederhana ikut kemampuan aku dan anak. aku rase beratnye tanggungjawab aku kali ni...semua aku nak fikir. semua aku nak pikul sorang2 tanpa seorg somi disisi yg sama2 ringankan beban ni...sekurang2nya sokongan moral dan kewangan (ni yg penting!)....bab ni yg terasa sangat masa ni..adohaiiii!
tapi aku fikir balik. dulu ade somi pun macam takde somi. semua gak aku yg pikul sorang2...
*sigh* (ngeluhhh!)....
takpe la..aku pasrah..akan buat yg terbaik dan termampu. mudah2an Dia akan mempermudahkan segala nye..insyaAllah..

2 comments:

Anonymous said...

Sabar je lar...banyak kan doa.InsyaAllah semua nya akan berjalan lancar mudah2an

p3chandan said...

tima kasih..memang saya ni penyabar org nye..ewahh angkat bakul plak.kalau tak sabar memang lama dah gilo!